روان کننده بتن چیست؟ برسی بهترین فوق روان کننده بتن
.
درباره ما
آخرین مطالب
آمار وب سایت

روان کننده بتن یکی از مواد شیمیایی افزودنی های بتن است. این محصول یکی از مواد مهم مکمل بتن هست که بدون آن بتن ریزی در حجم بالا و پمپاژ بتن غیر ممکن است.

این محصول فقط برای روان کردن بتن و سیمان نیست بلکه با دارا بودن کربوکسیلات و سایر مواد شیمیایی و معدنی موجب سخت شدن و افزایش مقاومت بتن پس از گیرش می شود.

این افزودنی بتن به 3 دسته کلی تقسیم می شود:

  1. روان کننده بتن با کارایی مطلوب
  2. فوق روان کننده بتن
  3. ابر روان کننده بتن

فوق روان کننده و ابر روان کننده بتن کارایی و تاثیر بیشتری بر روی حفظ اسلامپ و روانی بتن دارند. برای مثال مصرف ابر روان کننده بتن بسیار پایین و کارایی آن بسیار زیاد است، یک دبه 20 لیتری از ابر روان کننده بتن به تنهایی می تواند حجمی از سیمان معادل یک کامیون حمل بتن را روان کند. برا همین در مصرف این ماده باید دقت شود و اگر بیشتر از نیاز مصرف شود جلوی گیرش بتن را می گیرد و بتن نمی تواند سخت شود.

این محصول یکی از پر مصرف ترین مواد افزودنی بتن است زیرا برای تمام عملیات های بتن ریزی مورد نیاز است ولی بقیه مواد مکمل بتن همچون ضد یخ بتن که تنها در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد، ژل میکروسیلیس فقط برای سخت شدن بتن کاربرد دارد و...

ولی روان کننده بتن یک افزودنی چند منظوره است و به تنهایی می تواند مقاومت بتن را افزایش دهد و روانی و اسلامپ بتن را حفظ نماید. همچنین نسبت میزان آب به سیمان را کاهش می دهد و کاهنده عیار سیمان است. پس از سخت شدن بتن، مقاومت سازه های بتنی در برابر فشار و زلزله افزایش پیدا می کند زیرا این ماده بر پایه کربوکسیلات ساخته شده است و خواص بتن را افزایش می دهد.

 

این محصول جلوی انباشته شدن بتن بر روی هم را می گیرد و ذرات سیمان را از یکدیگر فاصله می دهد و موجب روان شدن آن ها می شود. همچنین آب و رطوبت داخل بتن را حفظ می کند و به عنوان کاهنده آب و دیرگیر کننده بتن عمل می کند تا کار بتن ریزی تمام شود.

میزان مصرف این ماده باید به دقت و در محیط آزمایشگاهی مشخص شود. نباید مستقیم بر روی سیمان خشک ریخته شود و حتما باید داخل تراک میکسر با بتن مخلوط شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: بازدید از این مطلب : 926
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نرگس
ت : پنج شنبه 28 بهمن 1400
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید

لینک وبلاگ

 

خانه

 

صفحه اصلی

 

وبلاگ

 

لینک صفحه اول

 

 

 

پشتیبانی